Over Attenta

Attenta neemt vanaf 1 juli 2018 het stokje over van het sociaal team van de gemeente Aa en Hunze. Het sociaal team heeft zich vanaf 2015 ingezet om de zorg dichtbij de inwoners te organiseren. Attenta gaat daar mee verder als zelfstandige stichting. De gemeente Aa en Hunze blijft eindverantwoordelijk.

Attenta is er voor alle inwoners van de gemeente Aa en Hunze. Als inwoner kunt u bij Attenta terecht met al uw vragen over bijvoorbeeld persoonlijke financiën, opvoeden, mantelzorg, eenzaamheid en gezond ouder worden. Voor elke vraag bent u bij Attenta aan het juiste adres.

Samen aandacht voor elkaar

‘Samen aandacht voor elkaar’, dat is de lijfspreuk van Attenta. Aandacht is een sleutelbegrip voor de sociaal werkers van Attenta. Zij hebben aandacht voor uw persoonlijke vragen en wensen. Die staan centraal. Familie, buren, vrienden of collega’s of anderen kunnen meedenken en meehelpen als u dat wilt. De sociaal werker kijkt altijd of er ondersteuning voor u dichtbij in de buurt te vinden is. Hij of zij ondersteunt u bij het vinden van een passende oplossing. Attenta gaat ervan uit dat u in uw leven zo veel mogelijk uw eigen keuzes maakt.

Soms is het nodig om professionele hulp in te schakelen. Als er veel verschillende organisaties bij u of bij uw gezin betrokken zijn, is de sociaal werker er voor u als centraal contactpersoon. Ook dat vindt Attenta een belangrijke vorm van aandacht.

De sociaal werkers van Attenta zijn geen hulpverleners. U kunt hen zien als begeleiders naar een oplossing voor uw vraag. Zij staan naast u en organiseren een oplossing samen met u en uw omgeving. Zij zijn er ook om met u mee te denken en hebben daarvoor de nodige kennis en ervaring in huis.